27.10.10

MIGUEL HERNÁNDEZ
POETA DO POBO
Estamos a punto de celebrar o primeiro centenario (30 de outubro) do nacemento do poeta Miguel Hernández. Non é unha celebración importante só porque fose un gran poeta, senón porque foi o poeta da xente, dos humildes, do pobo.
Miguel foi quen de pasar de pastorear cabras na súa vila natal, Orihuela, a crear algúns dos máis fermosos poemas escritos en Castelán. Ademais da temática sobre o amor e a natureza, a súa poesía ten un marcado carater social, en defensa dos máis débiles e oprimidos. Pagou esta posesía coa vida: morreu (morrérono) nos cárceres franquistas da postguerra. Quen sabe onde chegaría como poeta de ter vivido máis anos. Grazas, Miguel.

26.10.10

O GRUPO DE ENCONTRO, EN MARCHA
Xa comenzaron as sesións deste curso do Grupo de Encontro e Debate, que reúne a nais, pais, profes e, de cando en vez, fillos e fillas. Coma sempre, a sesión foi do máis participativa e todo o mundo se animou a aportar as súas opinións. Daba xenio ver o 'viva' que estaba a biblio.
Queremos desde a biblioteca darlle a benvida á xente nova que se incorpora este curso, e recordarvos a todos que hai un blog específico deste grupo, no que podedes participar e deixar as vosas opinións e impresións. Chegades a el picando aquí.
Medio pan y un libro
Celebramos o Día das Bibliotecas, da nosa/vosa biblioteca e queremos facelo co discurso de García Lorca cando inaugurou a biblioteca da súa vila. Hoxe dispomos dos medios que naquela época non había, aproveitémolos!
Medio pan y un libro.
Locución de Federico García Lorca al Pueblo de Fuente de Vaqueros (Granada). Septiembre 1931:
"Cuando alguien va al teatro, a un concierto o a una fiesta de cualquier índole que sea, si la fiesta es de su agrado, recuerda inmediatamente y lamenta que las personas que él quiere no se encuentren allí. ‘Lo que le gustaría esto a mi hermana, a mi padre’, piensa, y no goza ya del espectáculo sino a través de una leve melancolía. Ésta es la melancolía que yo siento, no por la gente de mi casa, que sería pequeño y ruin, sino por todas las criaturas que por falta de medios y por desgracia suya no gozan del supremo bien de la belleza que es vida y es bondad y es serenidad y es pasión. Por eso no tengo nunca un libro, porque regalo cuantos compro, que son infinitos, y por eso estoy aquí honrado y contento de inaugurar esta biblioteca del pueblo, la primera seguramente en toda la provincia de Granada. No sólo de pan vive el hombre. Yo, si tuviera hambre y estuviera desvalido en la calle no pediría un pan; sino que pediría medio pan y un libro. Y yo ataco desde aquí violentamente a los que solamente hablan de reivindicaciones económicas sin nombrar jamás las reivindicaciones culturales que es lo que los pueblos piden a gritos. Bien está que todos los hombres coman, pero que todos los hombres sepan. Que gocen todos los frutos del espíritu humano porque lo contrario es convertirlos en máquinas al servicio de Estado, es convertirlos en esclavos de una terrible organización social.Yo tengo mucha más lástima de un hombre que quiere saber y no puede, que de un hambriento. Porque un hambriento puede calmar su hambre fácilmente con un pedazo de pan o con unas frutas, pero un hombre que tiene ansia de saber y no tiene medios, sufre una terrible agonía porque son libros, libros, muchos libros los que necesita!
Vía "Nosololibros"