20.6.10

ADEUS A SARAMAGO
Outro amigo que se nos vai. Este ano é de despedidas tristes. José Saramago non era só un escritor, era un home bo que sempre se posicionou claramente a favor do ser humano, a favor dos máis débiles e contra as inxustizas. Podedes saber algo máis de como era nesta páxina de El País.
Fillo de dous labregos sen terras, sempre se definiu a se mesmo como un campesiño, e nunca olvidou as súas orixes, ben humildes, como recordaba no seu discurso de aceptación do premio Nobel de Literatura, falando dos seus avós, alá, no seu Portugal natal:
"El hombre más sabio que he conocido en toda mi vida no sabía leer ni escribir. A las cuatro de la madrugada, cuando la promesa de un nuevo día aún venía por tierras de Francia, se levantaba del catre y salía al campo, llevando hasta el pasto la media docena de cerdas de cuya fertilidad se alimentaban él y la mujer".
Sobre os libros dicía cousas tan fermosas coma esta:
"Empezar a leer fue para mí como entrar en un bosque por primera vez y encontrarme de pronto con todos los árboles, todas las flores, todos los pájaros. Cuando haces eso, lo que te deslumbra es el conjunto. No dices: me gusta este árbol más que los demás. No, cada libro en que yo entraba lo tomaba como algo único."
Saramago non escribía libros xuvenís, xa o leredes cando sexades algo máis vellos, e el mesmo explica, neste vídeo, canto lle gustaría ser capaz de facer libros para nenos pequenos. Se tedes algún pequeno cerca seguro que o recoñecedes no protagonista desta historia.